F~C

\l;\illilr?t%%)[/) B RECEIPT |

: . -2300 N Street NW - Tel202.663.8000

.- Washington, DC 20037-1122 Fax 202.663.8007
‘ ) www.pllisburylaw.com

Shaw : ' ' o , Kathryn R. Schméltzer

- Pittman.. o | = o | Phone: 202.663.8217

kathryn.schmeltzer@pillsburylaw.com

_Df;cember 22,2006 A o
'RECEIVED - FCC

- Benigno E. Bartolome, Jr. R DEC 222006
Deputy Chief, Investigations & Hearings Division Federal Communications Commission
Enforcement Bureau - Bureau/ Office
Federal Communications Commission

445 12" Street, S.W.
Suite 4-C330
Washington, DC 20554

Re: Station WTTO(TV), Homewood, AL
File No. EB-06-TH-3486

Dear Mr. Bartolome:

Sinclair Broadcast Group, Inc. (“Sinclair”), the ultimate parent company of the
- licensees of the stations included in footnote 1, below (collectively, the “Stations”),' by
its counsel, hereby responds to the Enforcement Bureau’s letter dated November 7, 2006 '
(“Letter”). The Letter states that the Bureau is investigating whether various licensees -
aired material that was allegedly paid for by a third party without making the required

! WTTO(TV), Homewood, AL, WBFF(TV), Baltimore, MD; WRDC(TV), Durham, NC; WLOS(TV,
Asheville, NC; WMMP(TV), Charleston, SC; WXLV-TV, Winston-Salem, NC; WMYV(TV,
Greensboro, NC; WLFL(TV), Raleigh, NC; WTWC-TV, Tallahassee, FL; WEAR-TV, Pensacola, FL;
WRLH-TV, Richmond, VA; WABM(TV), Birmingham, AL; WZTV(TV), Nashville, TN; WUXP-TV,

~ Nashville, TN; WDKY-TV, Danville, KY; WKEF(TV), Dayton, OH; WSYX(TV), Columbus, OH;

“WSMH(TYV), Flint, MI; WICS(TV), Springfield, IL; WVTV(TV), Milwaukee, WI; WICD(TV),
Champaign, IL; WCGV(TV, Milwaukee, WI; WMSN-TV, Madison, WI; KBSI(TV), Cape Girardeau,
MO; KDNL-TV, St. Louis, MO; KGAN(TV), Cedar Rapids, IA; KDSM-TV, Des Moines, 1A;
WUCW(TYV), Minneapolis, MN; KOKH-TV, Oklahoma City, OK; KOCB(TV), Oklahoma City, OK;

'KABB(TV), San Antonio, TX; KMYS(TV), Kerrville, TX; KVMY(TV), Las Vegas, NV; WGME-TV,
Portland, ME; WGGB-TYV, Springfield, MA; WUTV(TV), Buffalo, NY; WUHF(TV), Rochester, NY;
WSYT(TV), Syracuse, NY; WNYO-TV, Buffalo, NY; WPMY(TV), Pittsburgh, PA and WPGH-TV,
Pittsburgh, PA. It should be noted that Sinclair sold station KSMO-TV to Meredith Corporation (See
FCC File No. BALCT - 20050107ACA, granted on September 27, 2005), station KETK-TV to Comcorp
of Tyler License Corp. (See FCC File No. BALCT - 20040702AER, granted November 12, 2004) and
KOVR(TV) to UPN Stations Group Inc. (See FCC File No. BALCT - 20041202AGE, granted April 18,
2005). The Bureau’s Letter inaccurately refers to Sinclair station WUCW(TV), Minneapolis, MN as
WVCW(TV) and WUHF(TV) Rochester, NY as WUHV(TV).

400502286v1



December 22, 2006
Page 2

disclosures required by Commtssron rules. The Letter cites 47 U S.C. § 317, 47 C FR. §
73.1212 and § 76.1615. v

At the outset, Sinclair denies that the Stations have in any way violated the
sponsorship identification provisions of the Communications Act or the Commission’s
Rules. As the Bureau is undoubtedly aware, the Commission’s sponsorship identification
rules are only trrggered when payment is received or promised to a broadcast licensee for
the airing of material.> Indeed, the Commission determined long ago that the purpose of
its sponsorshlp identification rules is to ensure that viewers are informed when “hearing
or viewing matter which has been paid for.... "3 The Commission has also concluded that -
the “sole test” regarding “whether a sponsorship identification announcement was
_ required was whether there had been broadcast exposure in return for ... payment. 4
More recently, the Commission confirmed that the fundamental question to be asked in
this context is “whether or not a station receives valuable consideration for broadcasting”

the material.’

. Sinclair’s employees have historically been made aware of the company’s
requirement that employees understand the obligations and prohibitions pursuant to the
Communications Act and the FCC’s rules regarding payola and sponsorship
identification. In this case, none of the Stations’ received or were offered any payment or -
consideration for the airing of the programming at issue here. In hght of these facts, there
~'is no basis for enforcement action here. -

In any case, Sinclair’s responses to the Bureau’s specific inquiries are provided
below. The Bureau requested information regarding whether the followmg “Program
Material” aired on the stations on the fol]owmg dates:

(1) the following eplsodes of the program “The Rrght Side with Armstrong
Williams™: _

Show No. 212 “National Security,” ta'ped December 11, 2‘003;
Show No. 207 “What is Faith?,” taped December 11, 2003;
Show No. 211 “Jud1c1a1 Nommatrons,” taped December 11, 2003;

2 See47CFR.§73.1212. - |
3 Public Notice, Application of Sponsorship Identification Rules to Political Broadcasts, Teaser
Announcements, Governmental Entities and Other Organizations, 66 FCC 2d 302 (1977).
* Amendment of Sections 3.119. 3.289, 3.654 and 3.789 of the Commission’s Rules, 34 FCC 829, 836
(1963)

Order Advertising Council Request for Declaratory Ruling or Waiver Concerning Sponsorsth
Identification Rules, 17 FCC Red 22616, 22621 (2002). The Commission added that “{GJenerally, when
no payment or oth r valuable consideration is paid or promised for the broadcast or cablecast, no
‘sponsorship identification’ is necessary, since by definition there is no sponsor.” Id.

Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP i
400502286v1



December 22, 2006

Page 3

Show No. 210 “Young Americans in Government taped December 11,
2003; L
Show No. 209 “Year End Review,” taped December 11 2003

Show No. 244 “O’ Donne]l/Agulrre,” taped May 29,2004;

Show No. 216 “On Pint with Rod Paige,” taped January 8, 2004;

Show entitled “Armstrong Debut, containing “Intervww with John
Glbbons * taped January 5, 2004 and;

2 America’s Black Forum, “2004 Election Countdown,” taped September 12

Respon;ve (1): None of the Stations aired any of the listed episodes ef “The Ri.ght
Side with Armstrong Williams.” Thus that program is not an issue in this -
proceeding.

Response (2): With respect to America’s Black Forum, “2004 Election

Countdown,” only the following Stations aired the program, at the times
indicated: ‘ E ,- :

: WABM(TV), Birmingham, AL, aired 9/11/2004 at 5:30 a.m.
- KSMO-TV, Kansas City, MO, aired 9/12/2004 at 4:30 a.m.’

WVTV(TV), Milwaukee, W1, aired 9/12/2004 at 6:00 a.m.
WUXP-TV, Nashville, TN, aired 09/112004 at 6:30 a.m.
KOCB(TV), Oklahoma City, OK, aired 09/11/2004 at 5:30 a.m.
WEAR-TV, Pensacola, FL, aired 09/11/2004 at 4:30 a.m.
WPMY(TV), Pittsburgh, PA, aired on 09/12/2004 5:30 a.m.
KABB(TV), San Antonio, TX, aired on 09/11/2004 at 4 a.m.
WTWC-TV, Tallahassee, FL, aired on 09/12/2004 at 12:00 p.m.

The Letter also asks a series of questions with respect to the “Program Material”

aired. Sinclair’s responses to those questions are provided below:

1. For each Program Material segment, as defined and identified above,
state whether the Sinclair station listed above aired such material:

Response: As noted above, none of the Stations aired any of the identified
episodes of the program “The Right Side with Armstrong Williams.” .In
addition, the Stations which aired America’s Black Forum “2004

Election Countdown,” were WABM(TV), KSMO-TV,’ WVTV(TV)

6 As noted above, Sinclair has sold station KSMO-TV since the airing of the program. See supra, n.1.

7

400502286vi

Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP.



'December 22, 2006 _

Page 4

~ selecting and airing this show.

WUXP-TV, KOCB(TV), WEAR-TV WPMY(TV), KABB(TV), and
WTWC TV..

a. identify the steps, if any, Sinclair took to determzne whether the .
- segment required sponsorship identification;

Response: To Sinclair’s knoWiedge, America’s Black Forum, “2004

‘Election Countdown,” is a syndicated public interest program. Sinclair

has no involvement in producing the program. Indeed, the stations
believed they were providing a public service to their communities by

~ In any event, as noted, no cons1derat10n was offered to, or received by, the

Stations or the Stations’ staff for airing the chosen program. Moreover,
Sinclair and its employees had no actual knowledge or had any reason to
believe that any person involved in the production of the program paid or
received consideration for the program and Sinclair’s staff made their own
independent, uncompensated decision to include the material.. Whether
those involved in the production aspects of the program were paid was not
a matter considered by Smclalr at the time it made its independent '

-decision to air the material.® Again, significantly, no Station personnel

received any compensation whatsoever for inclusion of the material in the

~segment, which is the relevant issue here.

Finally, as stated previously, Sinclair’s employees have historically been
made aware of the company’s requirement that employees understand the
obligations and prohibitions pursuant to the Communications Act and the
FCC’s rules regarding payola and sponsorship identification. Sinclair has
no reason to believe that its employees did not follow the Commission’s
rules or Sinclair’s policy here, with respect to the selection and airing of
America’s Black Forum, “2004 Election Countdown.”

b. state whether Sinclair was aware of or had reason to believe that any
person involved in the production of the segment paid or received

consideration for the inclusion of material in the segment,

Responsé: See Response to Question (l)(a).

8 The broadcast of “America’s Black Forum,” by the Stations occurred under exactly the same model as
does the broadcast of a large amount of syndicated programming, such as reruns of shows like “Seinfeld”
and “Friends,” anq first run syndicated programs like “Oprah,” “Wheel of Fortune” and “Judge Judy.”
There is no more reason to investigate a television station's broadcast of episodes of “America's Black
Forum” than there is to investigate broadcasts of any other syndicated program.

400502286v1

Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP



| Page 5

December 22,_2006

c. state whether Sinclair zdentzf ed the segment as sponsored and zf 50,

the manner in which that identification took place. - o A
Response: As noted, to Sinclair’s knowledge, America’s Black Forum,
“2004 Election Countdown,” is a syndicated public interest program.,
Sinclair is not in any way involved in producing the program. Sinclair and
its employees simply did not know, and had no reason to know, that the

- program required any identification, and thus its Stations did not prowde
identification when amng the program.”

For the reasons stated herein, Sinclair respectfully submits that there is no basis
for enforcement action regarding this matter. Should there be any questions, please -
contact either of the undersigned. -

Sincerely yours,

/PLQQ/

Kathryn R. Schmeltzer
Paul A. Cicelski

533070-0000000 -

Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP
400502286v1 '




DECLARATION . .

I Bill Butler, Vice President of Programniing for ‘Sinplaif Broadcast Group, Inc.,
- have read the foregoing December 22, 2006 Letter Response and the facts stated therein
are true and accurate to the best of my knowledge and belief under penalty of perjury.

Bill Butler

e /,44%,6 . o




