Beforethe
Federal Communications Commission
Washington, D.C. 20554

In the Matter of

Hearst Properties Inc., Licensee of
Station WESH(TV), Daytona Beach,
Florida

File No.

KMBC Hearst Television Inc.,
Licensee of KMBC-TV, Kansas
City, Missouri

WISN Hearst Television Inc.,
Licensee of Station WISN-TV,
Milwaukee, Wisconsin

N N N N N N N N N N N N N

RESPONSE OF HEARST PROPERTIESINC., KMBC HEARST
TELEVISION INC., AND WISN HEARST TELEVISION INC. TO
THE DECEMBER 10, 2015, COMPLAINTSOF THE INSTITUTE
OF PUBLIC REPRESENTATION ON BEHALF OF CAMPAIGN
LEGAL CENTER, COMMON CAUSE, AND SUNLIGHT FOUNDATION
Hearst Properties Inc., licensee of Station WESH(TV), Daytona Beach, Florida, KMBC
Hearst Television Inc., licensee of KMBC-TV, Kansas City, Missouri, and WISN Hearst
Television Inc., licensee of WISN-TV, Milwaukee, Wisconsin (collectively “Hearst
Respondents’), by their attorneys, submit this Response to the Complaints filed by the Institute
of Public Representation on behalf of Campaign Legal Center, Common Cause, and the Sunlight
Foundation (collectively, “Complainants’) dated December 10, 2015, against the Hearst
Respondents in connection with the above-captioned matter (“ collectively Complaints’).

The Complainants effectively ask the Commission to enact a new “donor disclosure” rule

that would require stations to pierce the veil of registered political committees, investigate their

! By e-mail dated January 6, 2016, from Gary Schonman to the undersigned, the time for
filing this Response was graciously extended to and including January 29, 2016.



funding sources, and disclose certain donors as the “true sponsors’ of the political advertisement.
Such arule is not supported by Section 317 of the Communications Act of 1934, as amended
(the “Communications Act”), the Commission’s regulations, or existing precedent, would be
wholly impractical to define, would impose a new investigative mandate on stations, and would
leave stations in a persistent state of regulatory uncertainty and risk. The merits of any new
“donor disclosure” rule, if any, should be debated and decided by Congress or the Federal
Election Commission and imposed and enforced upon the regulated political committees that
possess al of the relevant information regarding their donors and the amount of control their
exercise over the committee’ s public communications.?

In support of this Response, the Hearst Respondents incorporate by reference the
following attached declarations: Declaration of Jim Carter, President of the Licensee and Genera
Manager of WESH(TV) (“Carter Decl.”), Declaration of Jan Wade, President of the Licensee
and General Manager of WISN-TV (“Wade Decl.”), and Declaration of Sarah Smith, President
of the Licensee and General Manager of KMBC-TV (“Smith Decl.”).

l. Introduction and Background

The Hearst Respondents are three of the 30 local television stations serving 26 television

markets owned and operated by Hearst Television Inc. (*"HTV”)—an award-winning leader in

television and digital political journalism. During each election cycle, HTV devotes extensive

2 Alternatively, if the Commission were to determine that the Communications Act
already authorizes the Commission to make adopt such a rule—and the Hearst Respondents do
not concede that it does—the Commission must undertake a rulemaking proceeding pursuant to
the Administrative Procedure Act and cannot announce such a far-reaching, sweeping change in
the course of the instant adjudicative proceeding.



coverage of election-related discourse under its “Commitment” banner.> For “Commitment
2016,” each HTV station will continue to provide at least 12 minutes of election-related airtime
in each of the 30 days leading up to the 2016 general election and in some select primaries. The
stations aso will continue to produce local, regiona and national debates, “Candidate
Accountability” features, and a segment entitled “8 issues/8 weeks’ that will focus on the
candidates’ positions on major issues leading up to presidential primaries. The Commitment
series aso includes “truth check” segments relating to candidate statements and political
advertisements. See Carter Decl. at 13, Wade Decl. at 13, Smith Decl. at { 3.

On or about November 6, 2015, the Hearst Respondents began airing issue
advertisements purchased by Independence USA PAC (“IUSA PAC”), a non-connected,
independent expenditure-only political committee that is registered with the Federal Elections
Commission (“FEC”).* See Carter Decl. at § 4, Wade Decl. at 7 4, Smith Decl. a § 4. Each
advertisement criticized state Attorneys General in Florida, Missouri, and Wisconsin (i.e., the

Attorney General for the corresponding state in which the station is located) for joining a lawsuit

3  See eg., http://www.prnewswire.com/news-rel eases/hearst-tel evision-expands-its-
award-winning-political -coverage-commitment-for-2016-€el ections-300183188.html .

4 See http://www.fec.gov/fecviewer/CandidateCommitteeDetail .do?candidateCommittee
|d=C00532705& tablndex=1; see also In re Campaign Legal Center, Common Cause, and
Sunlight Foundation Complaint Dated November 12, 2014, Against ABC Owned Television
Sations, Owner and Operator of WLSTV, Chicago, IL, Comments Submitted by Independence
USA PAC (filed Jan. 23, 2015), Letter from Lawrence H. Norton to Mr. Robert Baker, p.2
(identifying and describing the nature of IUSA PAC). Under Citizens United v. FEC, 558 U.S.
310 (2010), and SpeechNow.org v. FEC, 599 F.3d 686 (D.C. Cir. 2010), federa independent-
only political action committees may accept unlimited contributions and make unlimited
independent expenditures if they do not use such funds to make contributions to candidates.




to challenge the Clean Power Plan adopted by the U.S. Environmental Protection Agency.® See
Carter Decl. at 14, Wade Decl. at 14, Smith Decl. at | 4.

Each advertisement included an appropriate sponsorship announcement stating that the
advertisement was paid for or sponsored by “Independence USA PAC.” See Carter Decl. at 1 5,
Wade Decl. at 15, Smith Decl. at 5. Each of the Hearst Respondents obtained the required list
of executive officers of IUSA PAC and included that information in its respective online public
file as required by 47 C.F.R. § 73.1212(e). See Carter Decl. at | 5, Wade Decl. at { 5, Smith
Decl. at 5.

On or about November 19, 2015, counsel for Complainants e-mailed a letter to each of
the Hearst Respondents calling upon them to “identify Michael Bloomberg as the sponsor on all
future broadcasts of Independence USA ads.” See Complaints, Ex. B. The Complaints allege
that Mr. Bloomberg is the “alter ego” of IUSA PAC and the “true sponsor” of the advertisements
because he “provided all of the funding for Independence [USA PAC].” Id. By letter dated
November 24, 2015, counsel for the Hearst Respondents responded to Complainants counsel
confirming that the sponsorship announcement by IlUSA PAC was appropriate. Seeid. at Ex. C.

On December 10, 2015, Complainants filed their Complaints asking the Commission to
“declare that [station] is not in compliance with the Communications Act and the FCC’s rules
and require [station] to comply in the future,” and suggesting additional enforcement action,

including the assessment of forfeitures. Complaints at 14.

® See Press Release “Independence USA PAC Defends Clean Power Plan with Ads
Aimed a  State  Attorneys Generd” (Nov. 6, 2015), available at
http://independenceusapac.org/cleanpower/independence-usa-pac-defends-clean-power-plan-
with-ads-aimed-at-state-attorneys-general.cfm (last visited January 26, 2016).




For the reasons stated below, the Commission should dismiss the Complaints and take no
action relating to the Hearst Respondents.

. Neither the Communications Act, the Commission’s Regulations, Nor Existing
Precedents Requirethe Hear st Respondentsto Make Additional Disclosures.

According to the D.C. Circuit, Section 317(a)(1) of the Communications Act “imposes
only a very limited obligation upon broadcasters. to announce that a program had been paid for
or furnished to a station by a third-party and to identify that party.”® If a station receives
payment or other consideration to broadcast matter, the Commission’s regulations require
stations to announce (i) that the matter was “paid for” and (ii) “by whom or on whose behalf
such consideration was supplied.””

Stations must exercise “reasonable diligence” to obtain information to enable them to
make this required announcement, and stations must fully and fairly disclose the “true identity”
of the person(s), corporations, committee, association, or other entity on whose behalf the
advertisements are purchased, including the identity of persons or entities who purchase
advertising through an agent.®

The D.C. Circuit has made clear that the reasonable diligence requirement does not
compel stations “to conduct any investigation or look behind plausible representations of a
sponsor that it is the true party in interest.”® In fact, “unless otherwise furnished with credible,

unrefuted evidence that a sponsor is acting at the direction of athird party, the broadcaster may

¢ Loveday v. FCC, 707 F.2d 1443, 1451 (D.C. Cir. 1983). Loveday traces the basic
requirement in Section 317(a) to the Radio Act of 1927.

747 C.F.R. §73.1212(a).
847 C.F.R. § 73.1212(b), ().

® Loveday v. FCC, 707 F.2d at 1456-57.

-5-



rely on the plausible assurances of the person(s) paying for the time that they are the true
sponsor.” 10

That is exactly what the Hearst Respondents did with respect to booking the [USA PAC
advertisements. The Hearst Respondents each obtained issue advertising forms (NAB Form PB-
18) from the advertiser’s agency in which the agency represented that the advertisement was
furnished by IUSA PAC—a federally-registered politica committee—and that the stations were
authorized to announce that the advertisement was paid for by I[USA PAC. See Carter Decl.
a 15, Wade Decl. a § 5 Smith Decl. a § 5. Then, prior to aring the spots, the Hearst
Respondents checked to ensure that the advertisements contained an appropriate announcement
stating that they were “Paid for By Independence USA PAC.” See Carter Decl. at 1 5, Wade
Decl. at 5, Smith Decl. at 5. The Hearst Respondents also obtained from the ad agency and
disclosed in their online political files the name and contact information of the chief executive
officers or board members of IUSA PAC, including Mr. Bloomberg. See id. There is no
guestion, therefore, that the Hearst Respondents exercised reasonable diligence to make the
appropriate sponsorship announcement. Nor is there any question that the “true identity” of the

sponsor of the advertisements was IUSA PAC.!!

10 Letter from Robert L. Baker, Assistant Chief, Policy Division, Media Bureau, to
Andrew Jay Schwartzman, Institute for Public Representation, 29 FCC Rcd 10427 (2014).
Indeed, as the Loveday court observed, “Section 317 can hardly have been designed to turn
broadcasters into private detectives.” Loveday, 707 F.2d at 1457.

1 See In re Campaign Legal Center, Common Cause, and Sunlight Foundation
Complaint Dated November 12, 2014, Against ABC Owned Television Sations, Owner and
Operator of WLS-TV, Chicago, IL, Comments Submitted by Independence USA PAC (filed Jan.
23, 2015), Letter from Lawrence H. Norton to Mr. Robert Baker, passim (Official Notice
Requested). The Complaints giving rise to the instant Response are not the first time the
Complainants have taken issue with the sponsorship identification of an IUSA PAC advertising

buy on the grounds that Michael Bloomberg is the sole funder of the IUSA PAC. The
(continued . . .)

-6-



Complainants argue that because they provided the Hearst Respondents with information
suggesting that Mr. Bloomberg was the only contributor to IUSA PAC, the stations were
required to change the sponsorship identification to list Mr. Bloomberg as the “true sponsor.”
But Complainants cite no Commission rule or precedent that would require such aresult.'?

Trumper Communications of Portland, Ltd.®® appears to be the only reported instance in
which the Media Bureau determined that the “true sponsor” of an advertisement by a political
committee was a contributor to the political committee rather than the committee itself. In that
case, however, the Media Bureau rested its determination on its finding that the contributor (the
Tobacco Institute) not only provided “essentially all of the funding,” but also that “editoria
control rest[ed] exclusively with lobbyists for R.J. Reynolds, the single largest contributor to the
Tobacco Institute.”** Trumper is not applicable here because the Hearst Respondents have never
received any information from any party alleging or establishing that Mr. Bloomberg exercised
exclusive editoria control over the advertisements in question. See Carter Decl. at { 7, Wade

Decl. at {7, Smith Decl. a § 7. Complainants do not contend otherwise, and in fact,

Complainants complaint against WLS-TV, which was filed in November 2014, has not been
acted upon and apparently remains pending at the Commission.

12 None of the decisions cited by Complainants involved political committees or their
donors. See Identification of Sponsors, 9 Fed. Reg. 12817 (1944) (expressing concern that
political advertisements on behalf of various candidates contained no sponsorship identification
a all); KTSP, Inc., 40 F.C.C. 12, 14 (1958) (station failed to disclose that films of Senate
Committee hearing received by station were furnished or sponsored by any organization or
person); Albuguergue Broadcasting Co., 40 F.C.C. 1 (1946) (discussing the general obligation to
identify the sponsor and stating, by example, that “if a speaker desires to purchase time at a cost
apparently disproportionate to his personal ability to pay, alicensee should make an investigation
of the source of fundsto be used for payment”).

1311 FCC Red 20415 (1996).

14 1d.



Complainants appear to ignore Trumper atogether in favor of a far more aggressive approach
that would disregard longstanding Commission precedent'® and require stations to disclose
certain donors to political committees as the “true sponsor” of the committee’'s political
advertisements without any inquiry into editorial control, let alone an administrative or judicial
determination of such facts. Complainants appear to believe a talismanic and conclusory
incantation of the phrase “ater ego” is enough to constitute dispositive proof for such a legal
conclusion.

Complainants also wholly ignore the long-recognized legal distinctions between entities
and individuals. That Mr. Bloomberg or any other person or entity is a substantial or sole
contributor of IUSA PAC does not in any way change the fact that the PAC is arecognized legal
entity with rights and obligations separate and distinct from Mr. Bloomberg himself. In this
sense, the PAC is like any business that is owned by a single person but operates as a corporate
entity under a trade name—such as a local car deaership, law firm, or retail business—and that
regularly advertises on television. State law recognizes corporations as separate legal entities
distinct from the person or persons who own and/or control the businesses, and there has never
been any suggestion that stations be required to disregard these legally-authorized corporate
forms and treat the primary or sole shareholder of a business as the “true identity” of the
corporations when they purchase advertising. Cf. Carter Decl. at {7, Wade Decl. at § 7, Smith

Decl. at 7 7.

15 See Complaint of Paul Loveday, et al., Order, FCC 85-184 (1985), 1985 FCC LEXIS
3426 at *5 n.2 (“Longstanding Commission policy has been that an entity paying for advertising
time and exercising editorial control over the message must be identified as the sponsor of the
advertisement.” (citation omitted)).



Complainants attempt to liken PACs to “straw purchasers and middiemen” that are used
to “hide the sources of funds used to purchase commercials’*® could not be further from the truth
in this case. As alegal entity subject to extensive federal regulation, IUSA PAC is required to
keep records of its contributions and expenditures and file regular reports with the FEC
documenting those contributions and expenditures.’’ The FEC, in turn, makes those reports
publicly available and searchable online.® Here, the FEC's disclosure reports show the date and
amount of each contribution that Mr. Bloomberg made to the PAC. Further, records in each
station’s online political file for this advertisement separately disclose Mr. Bloomberg the
“Chairman” of the PAC. See Carter Decl. at 15, Wade Decl. at § 5, Smith Decl. a 5. In this
case, Complainants themselves acknowledge the ease with which the public can obtain
information about the relationship between Mr. Bloomberg and IUSA by running asimple search
using Google (Compl. at 9-10)—a fact that undermines their suggestion that identifying lUSA
PAC as the sponsor of the advertisement will somehow thwart’s the public's ability to obtain
information regarding the PAC and its donors.

1. The Donor Disclosure Rule Proposed by Complainants Would Lead to Unworkable
Results, Create a New Regulatory Mandate on Stations, and Leave Stations in a
Persistent State of Regulatory Risk and Uncertainty.

Complainants propose a “donor disclosure” rule that—counter to Loveday v. FCC—
would require stations to affirmatively and proactively pierce the veil of federally-registered
political action committees, investigate the funding sources of PACs (and other advertisers), and

disclose the names of persons who make certain contributions to those and other organizations.

16 Complaints at 13.
17 S22 U.S.C. §30104; 11 C.F.R. 88 104.1-104.22.

18 See Federal Election Commission, Candidate and Committee Viewer, available at
http://www.fec.gov/finance/disclosure/candcmte info.shtml.

-9-



Not only is such arule unsupported by any Commission rule or precedent, the contours of such a
rule would be impractical to define, the investigative mandate would impose an additional
burden on stations, and there would be no mechanism to assure that stations have fully
discharged their duty or accurately disclosed the sponsor. Furthermore, these are precisely the
concerns identified by the D.C. Circuit Court of Appealsin Loveday:
There are, moreover, good reasons why this court should
not read into the statute or regulations the licensee duty petitioners
seek to establish. The result, if we agreed with petitioners
argument, would be to create an administrative quagmire, to
establish standards so variable as to invite abuse, and to raise
possible constitutional questions. These are not merely reason for
a court to stay its hand, they are aso reasons to doubt that
Congress could have intended what petitioners argue.®
For starters, defining the degree of funding that would tip the scales to require disclose
would be a never-ending task for both broadcasters and the Commission. A “sole source of
funds’ rule would engulf a $10,000 PAC funded by a single person but omit a $10 million
contributor to a PAC that had a handful of smaller donors at $500 each. A strict monetary
threshold would cause similar problems. A $1 million threshold would require disclosure of 10
large corporate contributions who gave $1 million years prior to the date of the advertisement,
but it would not include the sole contributor of a $500,000 PAC. And with respect to the
possibility of multiple contributors, how would those persons or entities fit into a sponsorship
identification on the screen or how would a determination be made as to which equal
contributors would be listed?

A test that combined donor disclosure with editorial control would yield similar

uncertainties. The concept of “editorial control” is itself a vague and undefined term as applied

19 Loveday, 707 F.2d at 1457.

-10-



to political advertising. Does it mean control over the actual ad copy or some combination of
input and review of third-party work? What about control of overall strategic messaging and
issues but not specific ad copy? What sort of proof would be required to establish or document a
requisite level of editorial control—and, most critically, how would stations adjudicate when
such alevel of control is met?*

The investigatory mandate of a donor disclosure rule would be burdensome.?! For each
PAC advertisement, Complainants contend that stations should ask “time buyers, ad agencies,
and other representatives of [a PAC] for information” about the PAC, consult with their
newsrooms for any information about the PAC that had been reported by the station, and perform
Internet research, including but not limited to the PAC’ s website and the FEC’ s database.??

This amount of required research—for each political advertisement—would transform a
station sales team into untrained campaign finance investigators, drive up the costs of political
advertising, and create recurring conflict between stations and political advertisers over the
appropriate sponsorship identification. Further, a station’s own investigation would not yield
clear or consistent answers. Even with a bright line donor disclosure rule, the lack of any

consistently-available, real-time authoritative records that stations could rely upon would leave

2 The existence of these questions and issues (and myriad others) means—at a
minimum—that the Commission would need to undertake a rulemaking proceeding to solicit
comments to address these thorny issues and that adjudicative proceedings, such as the current
ones predicated on the Complaints, are an inappropriate posture in which to announce a new, far-
reaching rule with significant regulatory and operational implications for thousands of broadcast
stations and advertisers.

2L Accord Loveday, 707 F.2d at 1457 (“Having provided no clear indication that it
contemplated such results, Congress cannot be presumed to have intended to place that burden,
expense, and delay upon political speech.”).

22 Complaints at 9-10.

-11-



them in a state of persistent regulatory uncertainty and risk. FEC campaign finance reports
detalling a federal PAC's funding sources are generally not available until after the
advertisement is purchased.? This time differential and the resulting gap in donor information
would make it next to impossible for a station to know, for certain, whether a particular donor or
entity is required to be disclosed with respect to a particular advertisement. With respect to third
party sources, such as news reports and Internet research, conflicting information is inevitable,
which would quickly lead to disputes between the station, the PAC, potential complaining
parties, and al of their lawyers.

[I1.  The Merits of the Creation of a Proposed Donor Disclosure Rule Should Be Left to
Congress and Campaign Finance Agencies and Imposed Upon Political Committees
Rather than upon Broadcast Stations.

If a“donor disclosure’ rule is warranted as a matter of public policy, that policy should
be determined by Congress, the FEC, or relevant state campaign finance agencies rather than by
the Commission. This is not because the Commission is not equipped to make such a policy
judgment; it is because the relationship between politica committees and donors is
fundamentally a question of campaign finance law, and the burden of such a donor disclosure
rule should be imposed and enforced upon the regulated politica committees who are
responsible for maintaining the appropriate data and information relating to their funding, their
donors, and their activities. Imposing that burden solely on broadcast stations that have no first-
hand knowledge of any of these campaign finance matters—in the absence of any reciprocal

burden imposed on the political committee itself—will only produce additional and unnecessary

burdens on stations, disrupt the business of political advertising, and chill political speech.

% See 52 U.S.C. § 30104(a) (setting forth various reporting schedules).

-12 -



In fact, an FCC rule that defines the “true sponsor” of an advertisement to be a donor of a
political committee rather than the political committee itself could create unnecessary tension
and confusion between the FCC'’s rules and federal or state campaign finance regulations. If
XYZ PAC pays for a political advertisement, it must report the payment as an “expenditure” of
the PAC and include a disclaimer that the PAC paid for the ad. But if the station replaces the
sponsorship tag “Paid for By XY Z Political Committee” with “Paid for by John Doe” the PAC
could be subject to a complaints by politica opponents that it failed to disclose itself as the
sponsor of the ad. And John Doe could be the subject of complaints from political opponents
alleging that, based on the sponsorship identification, he failed to separately report an
independent expenditure as an individual .2*

Regardless whether these complaints would be made or ultimately enforced, the risk of
confusion and inconsistencies in campaign finance reporting would undoubtedly lead to gridlock
between political advertisers and broadcast stations (and their respective lawyers) as they each
seek to assure that they avoid enforcement actions from their respective regulators. This result
would breathe life into the very concerns espoused in the Loveday decision, where the D.C.
Circuit cautioned:

If we make the rather implausible assumption that executives of
the apparent sponsor, the advertising agency, and the alleged real
sponsor would al cooperate, the result would be to judiciaize the
process of being allowed to utter a political statement. . . . In the
absence of such cooperation by the parties with whom stations
dedl, the alternative would be a field investigation by agents of the
stations, involving requests for documents and interviews and,
perhaps, observation of suspected persons. . . . [O]pponents of

groups sponsoring political messages would have a ready means of
harassing and perhaps silencing their adversaries by making

24 See 11 C.F.R. § 109.10 (requiring any person who makes an independent expenditure
to report such expenditures to the FEC).

-13-



charges, however baseless, that the true sponsor of a political
advertisement was someone other than the named sponsor. The
rule petitioners seek might, therefore, have the effect of choking
off many political messages.”’

* % %

For all of these reasons, the Hearst Respondents respectfully request that the Commission

take dismiss the Complaints and take no further action with respect to this matter.

Respectfully submitted,

HEARST PROPERTIES INC.
KMBC HEARST TELEVISION INC.
WISN HEARJTT EL];}V}\SION INC.

// Mark J. Prak

Charles F. Mar 11 II1
Stephen Hartzel

BROOKS, PIERCE, McLENDON,
HUMPHREY & LEONARD, L.L.P.
Wells Fargo Capitol Center, Suite 1600
150 Fayetteville Street (27601)

Post Office Box 1800

Raleigh, North Carolina 27602
Telephone:  (919) 839-0300
Facsimile: (919) 839-0304

Their Attorneys
January 29, 2016

25 Loveday, 707 F.2d at 1457, 1458.

-14 -



Declaration of James J. Carter
I, James J. Carter, hereby declare, under penalty of perjury, asfollows:

1 | am greater than eighteen years of age and am competent to make this Declaration.
| am the President of the WESH Division of Hearst Properties Inc. and General Manager for
Station WESH(TV), Daytona Beach, Florida (the “Station”). | have held these positions at al
times relevant to the Complaint.

2. | have reviewed and am familiar with the letter dated December 17, 2015, from
Robert Baker to the Station (the “Letter”) and the complaint dated December 10, 2015 (the
“Complaint”), from the Institute for Public Representation on behalf of Campaign Lega Center,
Common Cause, and the Sunlight Foundation (the “Complainants’). | submit this Declaration in
support of the Station’s Response to the Letter and Complaint.

3. The Station has historically participated, and is again during the current election
cycle participating, in the Hearst Television “Commitment” project, through which we provide at
least 12 minutes of election-related airtime in each of the 30 days leading up to the 2016 general
election and in some primaries. As part of its Commitment efforts, the Station also produces|ocal,
regional and national debates, “Candidate Accountability” features, and an “8 issues/8 weeks’
segment to focus on candidate positions on major issues. The Commitment series also includes
“truth check” segments relating to candidate statements and political advertisements.

4, In or around November 2015, WESH received one or more requests for time from
Canal Partners Media (“CPM”) to purchase time on behalf of one of CPM’s clients, which CPM
identified as Independence USA PAC (“IUSA PAC”). The IUSA PAC advertising took issue
with the Florida Attorney General for joining alawsuit to challenge the Clean Power Plan adopted
by the U.S. Environmental Protection Agency. IUSA PAC advertising aired on WESH for a
limited period of time in November, and the flight concluded on November 22, 2015. Records
concerning the IUSA PAC advertising are available in WESH’s online public file at
https:.//stations.fcc.gov/station-profile/wesh. WESH has not received any request from any buyer
during any time relevant to the Complaint to purchase time on behaf of an individual or entity
named Michael Bloomberg.

5. When WESH received CPM’s IUSA PAC requests and when WESH began airing
the advertising provided by IUSA PAC, WESH was unaware of any facts relating to the funding
of IUSA PAC. WESH became aware of information regarding IUSA PAC’s funding only after
WESH received a letter dated November 19, 2015, from Complainants, in which Complainants
alleged that ITUSA PAC's funding derived/derives wholly and exclusively from Michael
Bloomberg. Prior to airing the IUSA PAC advertisements at issue, the Station, following its
typical protocol, reviewed the NAB PB-18 political advertising form (which was provided to the
Station by CPM) and compared the advertiser identified in the NAB PB-18 to the name of the
sponsor that was identified in the advertising. The sponsorship identification in the advertising
stated that the spots were sponsored by “Independence USA PAC,” which matched the advertiser
name identified in the NAB PB-18. The NAB PB-18, which included a list of chief executive
officers, members of the board of directors, or members of the executive committee of IUSA PAC


https://stations.fcc.gov/station-profile/wesh

(including the name of Michael Bloomberg), was uploaded to the WESH online public file, and
the spot was cleared to air on WESH.

6. Upon receiving, via email, Complainants’ letter dated November 19, 2015, |
consulted with legal counsel regarding the assertions made by Complainants regarding the
sponsorship identification for the IUSA PAC advertising. In light of available information and
based on existing case precedent, a determination was made to continue running the advertising
with the origina sponsorship identification intact.

7. At no time has WESH received information alleging or establishing that Michael
Bloomberg exercised exclusive editorial control over the IUSA PAC advertising spots. And, itis
not WESH’s practice to engage in such aline of inquiry with respect to other advertising clients.
Upon information and belief, some of WESH’s advertising clients—for example, local service
providers such as lawyers, dentists, and plumbers, and loca retailers such as car dealers,
restaurants, and furniture stores—may be wholly owned and capitalized by one individual who
runs the business and exercises exclusive editorial control over the advertising for the business.
Any ruleor policy that would require WESH sales staff to undertake an investigation of the sources
of funding or capitalization for a business and the editorial control over the business s advertising
would be burdensome.

8. | have reviewed the Station’s Response to the Letter and Complaint and, to the
extent discussed in this Declaration, hereby verify the truth and accuracy of the factual information
contained therein.

[signature appearson the following page]



The undersigned, under penalty of perjury, declares the foregoing to be true, complete, and
correct to the best of his personal knowledge.

This, the 29th day of January, 2016

Qo OV Crlln

s . Cartezg
Pre 1dent, WESH Division of Hearst
Properties Inc.
General Manager, WESH




Declaration of Sarah Smith
I, Sarah Smith, hereby declare, under penalty of perjury, asfollows:

1 | am greater than eighteen years of age and am competent to make this Declaration.
| am the President of KMBC Hearst Television Inc. and General Manager for Station KMBC-TV,
Kansas City, Missouri (the “Station”). | have held these positions at all times relevant to the
Complaint.

2. | have reviewed and am familiar with the letter dated December 17, 2015, from
Robert Baker to the Station (the “Letter”) and the complaint dated December 10, 2015 (the
“Complaint”), from the Institute for Public Representation on behalf of Campaign Lega Center,
Common Cause, and the Sunlight Foundation (the “Complainants’). | submit this Declaration in
support of the Station’s Response to the Letter and Complaint.

3. The Station has historically participated, and is again during the current election
cycle participating, in the Hearst Television “Commitment” project, through which we provide at
least 12 minutes of election-related airtime in each of the 30 days leading up to the 2016 general
election and in some primaries. As part of its Commitment efforts, the Station also produces|ocal,
regional and national debates, “Candidate Accountability” features, and an “8 issues/8 weeks’
segment to focus on candidate positions on major issues. The Commitment series also includes
“truth check” segments relating to candidate statements and political advertisements.

4, In or around November 2015, KMBC-TV received one or more requests for time
from Canal Partners Media (“CPM”) to purchase time on behalf of one of CPM’s clients, which
CPM identified as Independence USA PAC (“IUSA PAC”). The IUSA PAC advertising took
issue with the Missouri Attorney General for joining alawsuit to challenge the Clean Power Plan
adopted by the U.S. Environmental Protection Agency. ITUSA PAC advertising aired on KMBC-
TV for alimited period of time in November, and the flight concluded on November 20, 2015.
Records concerning the IUSA PAC advertising are available in KMBC-TV’ s online public file at
https:.//stations.fcc.gov/station-profile/kmbe-tv. KMBC-TV has not received any request from any
buyer during any time relevant to the Complaint to purchase time on behalf of an individual or
entity named Michael Bloomberg.

5. When KMBC-TV received CPM’s IUSA PAC requests and when KMBC-TV
began airing the advertising provided by IUSA PAC, KMBC-TV was unaware of any factsrelating
to the funding of IUSA PAC. KMBC-TV became aware of information regarding IUSA PAC's
funding only after KMBC-TV received aletter dated November 19, 2015, from Complainants, in
which Complainants alleged that IUSA PAC’s funding derived/derives wholly and exclusively
from Michael Bloomberg. Prior to airing the IUSA PAC advertisements at issue, the Station,
following its typical protocol, reviewed the NAB PB-18 political advertising form (which was
provided to the Station by CPM) and compared the advertiser identified in the NAB PB-18 to the
name of the sponsor that was identified in the advertising. The sponsorship identification in the
advertising stated that the spots were sponsored by “Independence USA PAC,” which matched the
advertiser name identified in the NAB PB-18. The NAB PB-18, which included alist of chief
executive officers, members of the board of directors, or members of the executive committee of


https://stations.fcc.gov/station-profile/kmbc-tv

IUSA PAC (including the name of Michael Bloomberg), was uploaded to the Station’s online
public file, and the spot was cleared to air on KMBC-TV.

6. Upon receiving, via email, Complainants’ letter dated November 19, 2015, |
consulted with legal counsel regarding the assertions made by Complainants regarding the
sponsorship identification for the IUSA PAC advertising. In light of available information and
based on existing case precedent, a determination was made to continue running the advertising
with the origina sponsorship identification intact.

7. At no time has KMBC-TV received information alleging or establishing that
Michael Bloomberg exercised exclusive editoria control over the IUSA PAC advertising spots.
And, it is not KMBC-TV'’s practice to engage in such a line of inquiry with respect to other
advertising clients. Upon information and belief, some of the Station’s advertising clients—for
example, local service providers such as lawyers, dentists, and plumbers, and local retailers such
as car dedlers, restaurants, and furniture stores—may be wholly owned and capitalized by one
individual who runs the business and exercises editorial control over the advertising for the
business. Any rule or policy that would require KMBC-TV’s sales staff to undertake an
investigation of the sources of funding or capitalization for a business and the editoria control
over the business's advertising would be burdensome.

8. | have reviewed the Station’s Response to the Letter and Complaint and, to the
extent discussed in this Declaration, hereby verify the truth and accuracy of the factual information
contained therein.

[signature appearson the following page]



The undersigned, under penalty of perjury, declares the foregoing to be true, complete, and

correct to the best of her personal knowledge.

Sarah Smith
President, KMBC Hearst Television Inc.
General Manager, KMBC-TV

This, the 29th day of January, 2016




Declaration of Jan Wade
I, Jan Wade, hereby declare, under penalty of perjury, asfollows:

1 | am greater than eighteen years of age and am competent to make this Declaration.
| am the President of WISN Hearst Television Inc. and General Manager for Station WISN-TV,
Milwaukee, Wisconsin (the “Station”). | have held these positions at al times relevant to the
Complaint.

2. | have reviewed and am familiar with the letter dated December 17, 2015, from
Robert Baker to the Station (the “Letter”) and the complaint dated December 10, 2015 (the
“Complaint”), from the Institute for Public Representation on behalf of Campaign Lega Center,
Common Cause, and the Sunlight Foundation (the “Complainants’). | submit this Declaration in
support of the Station’s Response to the Letter and Complaint.

3. The Station has historically participated, and is again during the current election
cycle participating, in the Hearst Television “Commitment” project, through which we provide at
least 12 minutes of election-related airtime in each of the 30 days leading up to the 2016 general
election and in some primaries. As part of its Commitment efforts, the Station also produces|ocal,
regional and national debates, “Candidate Accountability” features, and an “8 issues/8 weeks’
segment to focus on candidate positions on major issues. The Commitment series also includes
“truth check” segments relating to candidate statements and political advertisements.

4, In or around November 2015, WISN-TV received one or more requests for time
from Canal Partners Media (“CPM”) to purchase time on behalf of one of CPM’s clients, which
CPM identified as Independence USA PAC (“IUSA PAC”). The IUSA PAC advertising took
issue with the Wisconsin Attorney General for joining alawsuit to challenge the Clean Power Plan
adopted by the U.S. Environmental Protection Agency. IUSA PAC advertising aired on WISN-
TV for alimited period of time in November, and the flight concluded on November 22, 2015.
Records concerning the IUSA PAC advertising are available in WISN-TV’s online public file at
https:.//stations.fcc.gov/station-profile/wisn-tv. WISN-TV has not received any request from any
buyer during any time relevant to the Complaint to purchase time on behalf of an individual or
entity named Michael Bloomberg.

5. When WISN-TV received CPM’s [USA PAC requests and when the Station began
airing the advertising provided by IUSA PAC, WISN-TV was unaware of any facts relating to the
funding of IUSA PAC. WISN-TV became aware of information regarding IUSA PAC’s funding
only after the Station received a letter dated November 19, 2015, from Complainants, in which
Complainants alleged that IUSA PAC’s funding derived/derives wholly and exclusively from
Michael Bloomberg. Prior to airing the [IUSA PAC advertisements at issue, the Station, following
its typical protocol, reviewed the NAB PB-18 political advertising form (which was provided to
the Station by CPM) and compared the advertiser identified in the NAB PB-18 to the name of the
sponsor that was identified in the advertising. The sponsorship identification in the advertising
stated that the spots were sponsored by “Independence USA PAC,” which matched the advertiser
name identified in the NAB PB-18. The NAB PB-18, which included a list of chief executive
officers, members of the board of directors, or members of the executive committee of IUSA PAC


https://stations.fcc.gov/station-profile/wisn-tv

(including the name of Michael Bloomberg), was uploaded to the Station’ s online public file, and
the spot was cleared to air on WISN-TV.

6. Upon receiving, via email, Complainants’ letter dated November 19, 2015, |
consulted with legal counsel regarding the assertions made by Complainants regarding the
sponsorship identification for the IUSA PAC advertising. In light of available information and
based on existing case precedent, a determination was made to continue running the advertising
with the origina sponsorship identification intact.

7. At no time has WISN-TV received information alleging or establishing that
Michael Bloomberg exercised exclusive editoria control over the IUSA PAC advertising spots.
And, it is not WISN-TV’s practice to engage in such a line of inquiry with respect to other
advertising clients. Upon information and belief, some of the Station’s advertising clients—for
example, local service providers such as lawyers, dentists, and plumbers, and local retailers such
as car dedlers, restaurants, and furniture stores—may be wholly owned and capitalized by one
individual who runs the business and exercises editorial control over the advertising for the
business. Any rule or policy that would require WISN-TV’s sales staff to undertake an
investigation of the sources of funding or capitalization for a business and the editoria control
over the business's advertising would be burdensome.

8. | have reviewed the Station’s Response to the Letter and Complaint and, to the
extent discussed in this Declaration, hereby verify the truth and accuracy of the factual information
contained therein.

[signature appearson the following page]



The undersigned, under penalty of perjury, declares the foregoing to be true, complete, and
correct to the best of her personal knowledge.

This, the 29th day of January, 2016

7

7 AHE
Jan Wade

“President, WISN Hearst Television Inc.
General Manager, WISN-TV




